Menu
Město Solnice
městoSolnice

Solnická solná stezka 2015

Pojďte se projít z Orlických hor do Kvasin!
SOLNICKÁ SOLNÁ STEZKA 2015
Klub českých turistů Solnice, skupina Jirka-cyklotour Kvasiny, Městský úřad Solnice, obec Kvasiny zve všechny občany , turisty i neturisty , přátele dobré pohody na

43. Ročník Solnické solné stezky.

Sobota 6.červen 2015
Start: Společenský dům Solnice od 6.45 do 9.30 hodin.
Uzávěrka akce v 16.30 hodin.
Startovné:
  • 30,- Kč dospělí
  • 10,- Kč děti
  • 10,- Kč trasa bez autobusu

Odjezdy autobusů směr Orlické hory do výchozích míst od 7.00 do 9.00 hodin
od společenského domu v Solnici.

Start na vlastní nebezpečí a za každého počasí.
 Změny tras možné, podrobný popis obdržíte na startu.
Pěší  trasy: Zajišťuje Kčt Solnice

Start - Kulturní dům Solnice od 6.45 do 9.00 hodin.

Odjezdy autobusů směr Orlické hory do výchozích míst od 7.00 do 9.00 hodin od kulturního domu v Solnici. Start na vlastní nebezpečí a za každého počasí. Uzávěrka cíle v Kvasinách 16.30 hodin.

Trasa základní          17,4 km

Autobusem směr  Orlické hory do Jedlové ke Kristýně. Přejdeme řeku Běloupo červené značce půjdeme k chatě Panoráma. Dále vlevo do kopce, kolem vyhlídky  U supa k chatě Kukačka. Zde kontrola č.1. Těsně za chatou odbočíme vlevo a po vlastním značení projdeme les. Na konci lesa odbočíme vlevo a napojíme se na modrou značku směr Mnichová. Na konci Mnichové před posledním domem odbočíme vpravo podél živého, smrkového plotu a po vlastním značení  dojdeme až do Lomů k hasičské zbrojnici. Zde kontrola č.2.  Dále po vlastním značení, kolem obory  sejdeme do Osečnice. Projdeme Osečnicí a před kapličkou odbočíme vlevo a po krátkém stoupání se napojíme na modrou značku směr  Proloh. Zde odbočíme vlevo, stále po modré. Po cca 670 metrech u transformátoru odbočíme vpravo a po polní cestě sejdeme na Rybníčky. Po silnici dojdeme do Skuhrova a zde za hospodou U Kouřímů odbočíme vpravo a vystoupáme ke kostelu. Zde kontrola č.3. Možnost prohlídky bývalého hradu a výstup  na rozhlednu. Sejdeme na hlavní silnici a pokračujeme směrem Kvasiny. Pozor na silniční provoz !!! U první lávky v Kvasinách přejdeme řeku a   po vlastním značení dojdeme do Ústavu  sociální péče KvasinyZde je cíl a možnost  občerstvení.

Trasa prodloužená - horská      23,5 km

Autobusem směr  Orlické hory do Jedlové ke Kristýně. Půjdeme směrem k lanovému parku a dále až na hlavní cestu. Zde vpravo pod sjezdovkami až k hotelu Orlice. Zde odbočíme vlevo, přejdeme říčku Bělou a dále po modré značce dojdeme až na vyhlídku nad Národním domem. Zde vlevo dolů do Deštného po zelené. Od Národního domu po modré k chatě Panoráma. Dále po základní trase.

Trasa zkrácená          12 km

Autobusem směr  Orlické hory . Vystoupíme u hájenky v Antonínově údolí. Za hájenkou po žluté značce. Přejdeme řeku Bělou prudkým stoupání vystoupíme k altánu pod Lomy. Dále po silnici do Lomů a na konci u hasičské zbrojnice je kontrola č.2. Dále po základní trase.

Trasa bez autobusu          11km

Po trase naučné stezky Bělá (radnice, Šárka, vodojem, Císařská studánka,u Ještětic, Nové dvory, Boroviny)

Z Borovin na silnici do Hraštice. Zde vlevo k lípě. Potom sejdeme ke kostelu. Zde kontrola č.3. Dále po základní trase.

Trasa bez autobusu - zkrácená          7 km

Po trase naučné stezky Bělá. Z Borovin přímo do Ústavu  sociální péče Kvasiny.

Solnice, vodojem, Císařská studánka, Nové dvory, Boroviny,  Ústav sociální péče Kvasiny.

Trasy pro pěší

Cyklotrasy

Cyklotrasy: zajišťuje skupina Jirka-cyklotour Kvasiny           Bednář Jiří  777 098 774

Šklíba Petr  604 543 481

Start:  Společenský dům Solnice od 7,00 – 9,30 hod.

Každý účastník jede na vlastní nebezpečí, děti do 15 let povinně s přilbou a s dospělým doprovodem.

Trasy jsou vhodné pro horská kola, popř. trekingová.

Startovné: děti 10,-Kč, dospělí 30,-Kč

3,5 km C -1

Dětská trasa: na čemkoliv se soutěžemi, start v 8,00 – 9,30 v Solnici, cíl ÚSP Kvasiny

C – 2         25 km

Ze Solnice najet pod náměstím v Kvasinské ulici na cyklo č.4241 a pokračovat na Slavěnku (směr Lukavice), odbočit doprava na cyklo č.4242 do Lukavice, u autobusové zastávky odbočit doleva na turistickou zelenou (směr Polanka), kontrola v Polance s občerstvením, odbočit doleva po silnici na Uhřínov p.Deštnou a dále po silnici přes Malý Uhřínov do Debřecí, odbočit doprava po cyklo č.4241,4242 do Skuhrova n. Bělou, pak doleva po silnici č.321 do ÚSP Kvasiny po vlastním značení.

C – 3        45 km

Trasa je vedena  shodně jako trasa  C – 2 až do Polanky, na kontrole v Polance odbočit doprava po silnici na Kačerov a dále po silnici směr Rokytnice v Orl.horách. Za hřbitovem v Kačerově odbočit doprava po turistické modré směr Liberk. Po výjezdu na silnici odbočit doleva do centra obce k dřevěné zvonici – druhá kontrola. Poté po silnici směr RK, na konci obce Liberk doleva směr Bělá. V Bělé doprava na cyklo 4330 směr Javornice, po výjezdu na silnici zabočit doleva směr RK (stále cyklo 4330). Na Čihadle odbočit doprava po turistické zelené směr Studánka, u Studánky doprava po cyklo 4330 směr Mařenka (okolo koupaliště). Po vyjetí na silnici č.318  odbočit doleva směr RK, v RK zabočit přes kamenný most doprava po turistické modré směr nad Lukavici a dále po vlastním značení do Kvasin k ÚSP.

C – 4        78 km

Trasa začíná shodně jako trasa C - 3 ze Solnice až do Javornice k lokalitě Na Čihadle. Tam odbočit z cyklo 4330 doleva na turistickou žlutou  směr Jahodov, Hradisko. Stále po žluté až za lokalitu Hradisko, tam odbočit ze žluté doprava po silnici směr Peklo. V Pekle za restaurací odbočit doleva po silnici do Vamberka, přes náměstí směr Záměl. Za sokolovou odbočit doleva, po asfaltové cestě do Záměle. V Záměli odbočit doleva na cyklo 4312 do Potštejna k pivovaru pod zámkem – třetí kontrola. Poté zpět po cyklo 4312 přes Záměl, Doudleby n.Orl.,do Kostelce n. Orl. k železniční zastávce, přes most zámeckým parkem po cyklo 4363 do Častolovic. Přes kruhový objezd do kopce okolo restaurace Beseda na cyklo 4314 směr Hřibiny, dále po cyklo 4316 směr Ledská, po cyklo 4313 směr Třebešov. Odbočit doleva na cyklo 4352  a dále pokračovat po cyklo 4352 do Černíkovic. Odbočit doprava a pokračovat po cyklo 4241 přes Homol do Solnice a dále k ÚSP do Kvasin po vlastním značení.

Cyklotrasy

Plánovaná odstávka

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.