Menu
Město Solnice
městoSolnice

Solnická solná stezka 2016

Pojďte se projít z Orlických hor do Kvasin!
SOLNICKÁ SOLNÁ STEZKA 2016
Klub českých turistů Solnice, skupina Jirka-cyklotour Kvasiny, Městský úřad Solnice, obec Kvasiny a Ústav sociálnín péče Kvasiny  zve všechny občany , turisty i neturisty , přátele dobré pohody na

44. Ročník Solnické solné stezky.

Sobota 4.červen 2016
Start: Společenský dům Solnice od 6.45 do 9.30 hodin.
Uzávěrka akce v 16.30 hodin.
Startovné:
  • 30,- Kč dospělí
  • 10,- Kč děti
  • 10,- Kč trasa bez autobusu

Mapku a popis tras obdržíte na startu.

Pěší  trasy:   Zajišťuje Kčt Solnice

Start - Společenský dům Solnice od 6.45 do 9.30 hodin.

Odjezdy autobusů směr Orlické hory do výchozích míst od 7.00 do 9.30 hodin od společenského domu. Pozor jen první autobus jede na Šerlich! Start na vlastní nebezpečí a za každého počasí.Uzávěrka cíle v Kvasinách 16.30 hodin.

Trasa základní          20 km

Autobusem, směr Orlické hory, do Deštného na parkoviště pod vleky. Vrátíme se na hlavní křižovatku a jdeme vlevo po staré cestě kolem Kozího chlívku u Lanového parku odbočíme vlevo a jdeme až ke kostelu  Sv. Matouš. Zde po červené značce vystoupáme na rozcestí nad Sv. Matoušem. Odbočíme vpravo a dále po žluté značce pokračujeme až k Zámečku. Zde je kontrola a možnost občerstvení. Dále po žluté na Pádolí. Zde vpravo po vlastním značení sejdeme do Uhřínova. Kolem fary a kostela dojdeme k Ville Nova. Zde kontrola a možnost prohlídky skanzenu. Po silnici na Malý Uhřířínov. Zde vlevo.  Údolím Uhřínovského potoka a řeky Kněžny až do Benátek. Po zelené značce vystoupáme na kopec. Zde kontrola. Na rozcestí odbočíme vpravo a po 250 metrech vlevo do lesa. Po polní cestě sejdeme do horního konce Lukavice.   Zde vpravo po silnici na Slavěnku. Po vlastním značení sejdeme přes les Klapavec do Ústavu  sociální péče KvasinyZde je cíl a ÚSP zajištěná  možnost  občerstvení.

Trasa horská vrcholová             22 km

Pozor! Na tuto trasu jede pouze první autobus až na parkoviště pod Šerlichem. Odjezd 7.00 hodin. Trasa, až po Zámeček, není speciálně značená, jde se po turistických značkách.

Autobusem směr  Orlické hory až na parkoviště pod Šerlichem. Vystopáme k chatě na Šerlichu (500m). Vrátíme se na parkoviště a po červené jdeme na Velkou Deštnou. Po zelené sejdeme do Luisina údolí. Přejdeme silnici a po zelené značce půjdeme až na Zámeček, zde je kontrola a možnost občerstvení. Dále po základní trase.

Trasa zkrácená  Tři lotři         17 km

Autobusem směr  Orlické hory . Vystoupíme na křižovatce Tři lotři v Antonínově údolí. Po cyklostezce 4309 půjdeme až k Zámečku. Zde kontrola a možnost občerstvení. Dále po základní trase.

Trasa zkrácená  Hájenka         14 km

Vystoupíme u hájenky v Antonínově údolí. Vrátíme se cca 550m. Odbočíme vlevo a po žluté značce dojdeme k Ville Nova.  Zde je kontrola a možnost prohlídky skanzenu. Dále po základní trase. Tato trasa není vhodná pro kočárky!

Trasa bez autobusu          11km

Po trase naučné stezky Bělá (radnice, Šárka, vodojem, Císařská studánka,u Ještětic, Nové dvory, Boroviny)

Z Borovin na silnici do Hraštice. Zde vlevo k lípě. Potom sejdeme ke kostelu. Zde možnost prohlídky bývalého hradu a výstup na rozhlednu. Sejdeme na hlavní silnici a pokračujeme směrem Kvasiny. Pozor na silniční provoz !!! U první lávky v Kvasinách přejdeme řeku a  po vlastním značení dojdeme do Ústavu  sociální péče KvasinyZde je cíl a možnost  občerstvení.

Trasa bez autobusu - zkrácená          7 km

Po trase naučné stezky Bělá. Z Borovin přímo do Ústavu  sociální péče Kvasiny. Zde je cíl a možnost  občerstvení.

Trasy pro pěší

Cyklotrasy

Cyklotrasy: zajišťuje skupina Jirka-cyklotour Kvasiny           Bednář Jiří  777 098 774

Šklíba Petr  604 543 481

Start:  Společenský dům Solnice od 7,00 – 9,30 hod.

Každý účastník jede na vlastní nebezpečí, děti do 15 let povinně s přilbou a s dospělým doprovodem.

Trasy:

39 km.      Solnice-Čestice-Zdelov-Kostelec-Častolovice-Černíkovice-Kvasiny.-
50 km.      Solnice-Čestice-Zdelov-Čermná nad Orlicí-Číčová-Kozodry-Kostelecká lhota-Častolovice-Černíkovice-Kvasiny.
86 km.      Solnice-Čestice-Zdelov-Borohrádek-Horní Jelení-Choceň-Brandýs nad Orlicí-Borovnice-Kostelecká lhota-Kostelec-Častolovice-Černíkovice-Kvasiny

Startovné: děti 10,-Kč, dospělí 30,-Kč

Plánovaná odstávka

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.