Menu
Město Solnice
městoSolnice

Výlet Kčt Solnice do údolí Doubravy-Chotěboř.

Sobotní výlet do údolí Doubravy-Chotěboř.

Výlet Kčt Solnice do údolí Doubravy-Chotěboř.

28.4.2017

15 turistů

řeka

Vyjíždíme v 7 hodin, předpověď je nevalná. Ale již od Borohrádku slunce, modrá obloha. Parkujeme po 85 km v Bílku a vycházíme do údolí Doubravy, kam nás vede směrovka a červení značka.

V Bílkuv Bílku

Bílek

Počasí sice slunečné, ale předchozí deště poznamenaly trasu. Bláto a dokonce hned na začátku pod krásným železničním viaduktem brodíme. Řeka je plná vody, valí se dravě a tak musíme často prokázat, že nejsme z cukru. Přelézáme četné skály na stezce, z kopce do kopce a kolem vody.

řekablatouchyřeka

řekařekastíny

Údolí je překrásné, kocháme se majestátní  řekou, skalami  kolem, klesáme k sevřené soutěsce  Koryto. Křižovatka se zelenou, jsme pod hradem Sokolovem, vyhlídkou a kdysi  hradem.

řekaa fotografřeka

turistické značkyřekaskála

Pokračujeme dál po červené  kolem vodopádu Doubravy k Točitému víru. Zde chaty,  velká podniková nám dveře neotevřela a tak svačíme na slunné mýtině.

na mýtiněKamenický otokKamenický potok

Kamenický potok

Stoupáme po modré podle Kamenného potoka na  Čertův stolek, 547 m. Vyhlídka nás nenadchla, tak klesáme dolů ke známé křižovatce Sokolohrady a odtud ve vánici stoupáme na vyhlídku.

skupinaskupina

Ta je výhledově dobrá, prostorná, chlapci dokonce předvádí na ohništi, s nalezenými pruty, opékání buřtů, bez buřtů. Další cesta po zelené je široká, pohodlná, tak opět ve slunci a v dobré pohodě jdeme do Bílku.

Ženy se demokraticky dohodly, že v Chotěboři bude nejdříve oběd a potom zámek. Hotel Panský dům nás všechny nepojme a tak část skupiny odchází do začouzené hospůdky na tlačenku a pivo. Po obědě navštěvujeme vynikající cukrárnu a teprve potom odcházíme k zámku.

Chotěbořodpočinek na lavičceChotěboř zámek

Chotěboř

Zámek je opravený a opravovaný. V průběhu věků patřil Trčkům, Valdštejnům, Rašínům, Kinským. V roce 1848 jej získali Dobřenští z Dobřenic, kteří jej vlastní dodnes. Procházíme park , s překrásnou skupinou pávů. Ti nám ochotně pózují, raritou je páv  bílý. A zpět na náměstí, loučíme se a odjíždíme domů.

pávChotěboř zámecký park

Chotěboř zámecký park

skupina

mapa

Výlet se velmi vydařil, překrásná soutěska, výborné počasí, dobrá parta.

Zapsal: Josef Holec

Plánovaná odstávka

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.