Menu

Pálavské vrchy

17. – 20.9.2015

16 turistů + řidič s manželkou

1.den:

Dne 17.9.2015 jsme vyjeli na cyklovýlet na Pálavu. V počtu 16 osob + řidič s manželkou, jsme dojeli kolem 11.00 hodiny do Strachotína, kde jsme se ubytovali ve stejnojmenném penzionu. Sice pan majitel byl trochu svérázný, ale penzion měl hezký a hlavně jsme ho měli jenom pro sebe, což bylo fajn.

penzioncesta pohrázi

Dolní VěstoniceDolní Věstonice

Venušemuzeumsocha Venuše

přehradapomník

Byl krásný slunečný den, a tak po chvíli odpočinku a kávě jsme se vydali na první cyklovýlet do nedaleké vesničky Zaječí. Cestou jsme se stavili v Dolních Věstonicích a navštívili muzeum Věstonické Venuše. Zároveň jsme ochutnali poprvé na výletě burčák, který se prodával na každém rohu. Pak jsme dál pokračovali podél Novomlýnských nádrží do Zaječí, kde našim cílem bylo Vinařství U kapličky (zde se natáčel seriál Vinaři). Cestou jsme se ještě zastavili u Památníku u Nových Mlýnů, kde v roce 1936 zahynuly děti při školním výletě. Cesta do Zaječí ke Kapličce byla do kopce a za úmorného tepla, takže jsem si v cíly dali 2 hodiny pauzu a relax v krásném komplexu s nádhernou vyhlídkou do okolí. Někteří silní jedinci toho však měli málo, a tak vyrazili ještě na rozhlednu v Zaječí, která byla na protilehlém kopci. Potom jsme se společně vraceli opět kolem Novomlýnských nádrží do Strachotína. Večer jsme neorganizovaně vyrazili na obhlídku Strachotína a jeho vinných sklepů.

Sklepyodpočinek

Vinařství U kapličky

Zaječíkaplička

Zaječí

cestalabuť

2.den:

Cílem druhého dne byl Janův Hrad a Lednice. Ráno jsme všichni společně vyjeli do Lednice k Janovu Hradu. Opět byl krásný slunný den, ale už ne tak teplý. Cestou jsme navštívili výstavu soch z písku, která byla na začátku Lednického areálu. U Janova Hradu jsme si dali 3 hodinový rozchod, respektive rozjezd.

ránona cestě

Socha z pískuskupinaSocha z písku

Janův hradJanův hrad

Janův hrad

Někdo se jel projet do Lednicko-Valtického areálu, někdo se kochal krásami Lednického zámku a jeho parku a někdo trávil čas v místních hospůdkách u burčáku. V 15.00 byl společný odjezd do Strachotína. Cestou jsme se zastavili v malebné vesničce Pavlov (dějiště seriálu Vinaři), nad kterou se majestátně tyčí pálavský vrch s Dívčím hradem. V místní vinotéce jsme udělali degustaci vína a burčáku a v dobré náladě jsme se vrátili do našeho penzionu ve Strachotíně. Cestou nás skropilo pár kapek deště, ale na náladě nám to neubralo. Večer si každý opět vyrazil za tím svým burčákem, obzvláště červený nám moc chutnal.

Mysliecký pavilonTři grácieRybářský pavilon

Tři Grácie

LednicekvětinyLednice

Lednice

odpočinekPavlov

Pavlov

U vína v PavlověU vína v PavlověU vína v Pavlově

3. den:

Cílem třetího dne byl výjezd do Rakouska do Drasenhofenu. Pan řidič nás vyvezl za hranice a domluvili jsme se, že nás bude čekat ve Valticích. Tam se pak každý rozhodne, zda dojede do Strachotína na kole nebo už autobusem. Počasí nás ani dnes nezklamalo, takže bloudění po Rakousku nám ani tak nevadilo. Krásné cesty rakouskými vinicemi, které byly zality zářijovým sluncem, zrající hrozny vína a výhledy do Česka na Mikulov a Svatý kopeček, to vše nechalo rychle zapomenout na sem tam špatné odbočení. Cestu Rakouskem jsme si prostě užívali, přestože byly nějaké problémy s ventilky a dofukování kol.

vínoMikulovvíno

Mikulov z Rakouska

zastávkavínozastávka

ve vinicivínov Rakousku

Kolem poledne jsme dojeli do Valtic a zde jsme se rozdělili na dvě skupiny. Ty, co dojeli až do Strachotína na kole. A ty, co dali přednost návštěvě Valtického podzemí, burčáku, cimbálovce na náměstí a vrátili se autobusem. Každý si to užil po svém a ke své spokojenosti. Večer jsme se dohodli, že jelikož to je již poslední večer, tak vyrazíme maximálně na večeři a potom se všichni sejdeme v penzionu a konečně si společné popijeme a zapějeme.

ValticeValtice

Valtice

rybník

NPR Lednické rybníky

4. den:

Mikulov

Programem čtvrtého dne byla návštěva Svátého kopečku, Mikulova, ochutnávka ve sklípku U jezírka ve Vrbici a návrat domů. Ráno jsme se sbalili, rozloučili se Strachotínem a odjeli do Mikulova. Tři děvčata vyrazily na kole a my ostatní jsme se již hodili do gala a jeli autobusem. Pan řidič nás vysadil v Mikulově a my jsme uskutečnili přechod Svatého kopečku, vždyť jsme přece turisti. Potom jsme si prohlédli náměstí a zámek v Mikulově, nakoupili poslední burčák a jeli do Vrbice u Velkých Pavlovic.

Svatý kopečekkvětinaSvatý kopeček

Svatý kopeček u Mikulovat

MikulovMikulovMikulov náměstí

Mikulov zámeksochaMikulov zámek

Tam jsme měli domluvenou ochutnávku u strýca Tomešky ve sklípku U jezírka. Strýcu nám provedl ochutnávku vína z vinařství Horák s velmi odborným a zajímavým výkladem. Kdo chtěl, tak si zakoupil víno domů. Udělali jsme poslední fotografie, naposledy se rozhlédli po vinařském kraji, nastoupili do autobusu a jeli domů.

sklepyvinné sklepy

Vrbice u Velkých Pavlovic

ve sklepěve sklepě

pohodavenku

Výlet se nám všem moc líbil. Teď nám už zbyly jen vzpomínky na krásný kus světa, plného vína, burčáku, památek a dobrých lidí. Vše bylo umocněno krásným počasím a spolehlivým panem řidičem, který nás bavil, navigoval na kolech a všude bezpečně dovezl. Děkujeme.

skupina

Plánovaná odstávka

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.