Menu

8 účastníků + 1 pes, dělená pěší trasa 12 km

Vedoucí: Pepa Jirsa

Kralický Sněžník

Jedním velkým autem odjíždíme ze Solnice do Červené Vody, kde parkujeme poblíž hřbitova. Po ránu je obloha zamračená, v údolích jsou mlhy, ale předpověď slibuje na odpoledne hezký den.

Červená VodaČervená Voda

Červená VodaČervená VodaČervená Voda

Jdeme okruh po žluté značce s cílem navštívit rozhlednu na Křížové hoře. Kolem nádraží směřujeme po cyklostezce do osady Šanov, kde mají vzorně opravený kostel Nanebevzetí Panny Marie a před ním zajímavé sousoší Nejsvětější Trojice. Pozvolna stoupáme kolem rybníka pod Křížovou horu. To už začíná chvílemi z mraků vykukovat sluníčko a nabízejí se sice ještě mlhavé, ale přece jen výhledy na Suchý vrch, Bukovou horu a v dáli i na Klepý.

Křížová  horaKřížová  horaKřížová  hora

Křížová  hora rozhlednaKřížová  hora rozhlednaKřížová  hora rozhledna

Na vrcholu Křížové hory 735 m n. m. míjíme nejdříve galerii dřevěných soch zvířat a pohádkových bytostí, které tu vytvořil místní umělec. Pak jdeme k volně přístupné rozhledně, která je vlastně telekomunikační věží s krytým betonovým schodištěm uvnitř. Kolem věže je velký krytý ochoz s lavicemi, kde je možno posedět a z vlastních zásob se občerstvit, což také činíme.  Z rozhledny jsou už dobré výhledy do Králické kotliny a okolní hory, příroda je už hodně podzimně zbarvená.

HoryHory

Prudkým sestupem v serpentinách opouštíme Křížovou horu a po loukách se dostáváme do Červené Vody ke kostelu sv. Matouše se zajímavým vstupním hřbitovním portálem. V místní restauraci se pak zastavíme na dobrý oběd.

Čevená vodaČervená Voda

Autem pak přejíždíme na náměstí v Králíkách a odtud začínáme náš výstup na Mariánskou horu ke klášteru. Míjíme impozantní začátek Křížové cesty, nejdeme přímo na vrchol alejí, ale trochu delší trasu k Mariánskému pramenu. Ten se nachází v malém údolí sice na malebném místě v lese, ale pokud se týká přístupu a množství vytékající vody, tak hodně zaostává za nám všem známou studánkou v Rokoli.

KrálíkyKrálíkyKrálíky

Za sluníčka se blížíme ke klášteru, výhledy jsou ohromující, nebe je pokryto zbarvenými mraky, ale přece jen masiv Králického Sněžníku v dálce je ještě zahalen. Prohlížíme si klášterní kostel Nanebevzetí Panny Marie a v kapli Svatých schodů dvě zajímavé sochy Ecce Homo a Krista s Jidášem.

KrálíkyKlášter Hedeč

Klášter HedečKlášter HedečKlášter Hedeč

Klášter HedečCesta do Králík

Během našeho pobytu uvnitř ale odešly mraky i z Králického Sněžníku a tak během našeho sestupu alejí vidíme nejen už jeho zasněžený vrchol s novou stavbou polské rozhledny, ale i novou atrakci v Dolní Moravě, 730 m dlouhou lanovou lávku přes Mlýnické údolí.

Kralický Sněžník

Skupina

Na závěr se v Králíkách zastavujeme na kávu v místní cukrárně s výbornými zákusky. Výlet se vydařil, počasí nám přálo a také i díky perfektní dopravě byli všichni účastníci s výletem spokojeni.

Text a foto: Pepa Jirsa

Plánovaná odstávka

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.