Menu

10 účastníků

Trasa: 13 km

Vedoucí: Zdeněk Žabokrtský

Do Týniště nad Orlicí přijíždíme vlakem. Podle očekávání některých účastnic nejdeme ke známé vodárenské věži a dále nejkratším směrem do Čestic. Byla by to cesta stále lesem a bez výhledů.

Týnště nad Orlicí nádražíTýnště nad Orlicí nádraží

Týniště nad Orlicí nádraží

Odbočujeme směrem k Městskému parku a zde si s týdenním předstihem připíjíme na Zdeňkův státek. Následuje prohlídka hezkého náměstí, které prošlo velmi vkusnou opravou. Vánoční strom už zde nezdobil tento prostor, před několika týdny vypadal, že zde opravdu vyrostl.

SkupinaTýnště nad Orlicí náněstí

Týniště nad Orlicí náměstí

Jdeme kolem atletického stadionu, kde Jana Letenská vzpomínala, jak zde v mládí závodila.

Nadjezd

Pokračujeme po červené turistické, která vede do Borohrádku a do Chocně. My ale odbočujeme na místní komunikaci do obce Lípa nad Orlicí. Tato obec je velmi v pořádku. Mají zde školu, školku, obecní obchod, obecní hospodu, hřiště, hasičskou zbrojnici, čisté komunikace a chodníky.

Lípa nad OrlicíLípa nad Orlicí

Lípa nad Orlicí

Letadloletadlo

KozyKoza

Lípa nad Orlicí statek

Před druhou polovinou cesty se občerstvíme v místním Motorestu. Za silnicí jdeme podle rybníků pana Václava Hromka. Voda je převážně zamrzlá, přesto zde několik lidí chytá ryby.

Lípa nad Orlicí motorest

Motorest Lípa

Pokračujeme lesní cestou, míjíme areál betonárky a po silnici přicházíme až do obce Rašovice. U prvních domků se napojujeme na zelenou turistickou značku a lesní cestou stoupáme k Malému chlumu (343 m). Pokračujeme lesní cestou k silnici, míjíme areál místní střelnice a naše kroky vedou do Čestické hospody. Jídlo výborné, obsluha rychlá.  Ve 14:30 hod. jdeme na vlak a odjíždíme k domovům.

Betonárka RašoviceČestice

Betonárka Rašovice                                                                                  Čestice

Počasí pro turistiku bylo zcela vyhovující, bylo sucho, nemrzlo, jen chybělo sluníčko.

Skupina

Plánovaná odstávka

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.