Menu

Orlice

12 účastníků a pes

Trasa 13 km

Do Třebechovic pod Orebem jedeme vlakem z Rychnova nad Kněžnou v 8:03 a přestupujeme v Častolovicích. Po dojezdu si vychutnáváme na nádraží kávu z automatu a podél kolejí vyrážíme překročit řeku Dědinu, kde se podle pověsti na jejím pravém břehu usadili lidé vedeni Třeboněm.

Nádraží třebechoviceTřebechovice Dědina

Na mostku se fotíme,  přejeme  Josefům k svátku a Janě k narozeninám vše nejlepší, zpíváme jim a připíjíme na zdraví.

Přípitek na oslavenceSkupina

Po necelých 2 km překračujeme silniční most přes Orlici v Krňovicích, míjíme dnes ještě opuštěné vodácké přístaviště a náš fotograf nevynechá snímek filiálního kostela Nanebevzetí Panny Marie.

Nový podchodCesta do Krňovic

Krňovice kostelKrňovice hospoda

Před skanzenem hledíme do dvora velkolepě přebudovaného Statku u Kynosů, ale dál nemůžeme, protože majitel právě odjíždí do Rakouska. Pokračujeme naučnou stezkou podél Podorlického skanzenu Krňovice, jehož architektonické skvosty jsme si již v minulosti při jedné z turistických výprav prohlédli zblízka.

Statek u KynosůStatek u Kynosů

Skanzen KrňoviceSkanzen Krňovice

Při putování Přírodním parkem Orlice míjíme řadu chatek a u jedné s lavičkami ve smrkovém lese svačíme.

OrliceKočkaCata u Orlice

Lesních cest je tady nepočítaně a z té naší vidíme stará říční ramena, menší i větší jezírka, hlinité břehy a pěkné pláže a  protože  je  převážně bukový porost zatím ještě bez listí, kocháme se dalekými výhledy.

OrliceOrlice

ChatyChaty

Asi v polovině naší trasy přicházíme z rozcestí do skutečného ráje v podobě táborové osady Suté Břehy s mohaletou tradicí a spoustou chatek situovaných na vysoké stěně v meandru řeky Orlice.

Suté břehySuté břehy

Suté břehyMost přes Orlici

Pokračujeme směr Kopaniny a Štěpánovsko a po červené turistické značce přicházíme do Týniště nad Orlicí a opět překračujeme Orlici, která je již sjednocená z Tiché a Divoké u Albrechtic nad Orlicí.

Už z dálky vidíme kostel sv.Mikuláše a po chvíli docházíme k druhé dominantě města, a sice vodárenské věži, která dnes slouží jako muzeum a letní galerie. Náš cíl je v rodinné restauraci U Věže, kde dobře vaří, takže tam bylo dobře.

CestaTýniště nad OrlicíTýniště nad Orlicí vodárenské věž

Z restaurace  je to na nádraží  kousek a my odjíždíme opět vlakem ve 14:31 přímo do Rychnova nad Kněžnou a tam  přestupujeme na autobus do Solnice.

Skupina

Výlet byl naučný a veselý, počasí slunečné a trasa pohodová s výškovým profilem 21 m.

Zapsala: Majka Kinzelová

Plánovaná odstávka

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.