Menu
Město Solnice
městoSolnice

Výlet Kčt Solnice na Čáp a do Teplických skal.

Výlet Kčt Solnice na Čáp a do Teplických skal.

Cap-05

4.10.2014
10 účastníků

Vedoucí: Václav Kletečka

Scházíme se v 7 hodin a odjíždíme dvěma auty přes Náchod, Stárkov do osady Skály -  zde se odehrávla část stejnojmenného románu Aloise Jiráska.

Cap-01Cap-08

Parkujeme před zámečkem. Zámeček je v pořádku – opravený, uvnitř je restaurace a hotel s možností ubytování. Velký zámecký park napovídá, že se zde konají různé kulturní i jiné akce.Bohužel je zavřeno, tak si vše prohlížíme jen z venku.Cap-02Cap-09

Cap-03Cap-07Cap-04

Dál pokračujeme podél Černého jezírka a stoupáme na skalní hrad Bischofstein. Z hradu –      zříceniny toho moc nezbylo, ale za to je z něho překrásný výhled na okolní krajinu. Vidíme Ostaš, Čáp, Bor, kocháme se a fotíme. Sestupujeme dolů a podél chatové osady Skály pokračujeme na vrchol Čáp. Přestože cesta vede do kopce, není nijak náročná. Čáp je  nejvyšší vrchol  Adršpašsko - Teplických skal /783 m/ a nedávno zde byla otevřena nová rozhledna. Vystupujeme na rozhlednu a opět se kocháme nádhernými výhledy na Krkonoše, Křížový vrch a další skalní scenerie umístěné do již částečně zbarvené podzimní přírody.

Cap-12Cap-20Cap-21

Cap-11Cap-13

Dále pokračujeme po zelené značce Teplickými skalami – krásná trasa lesem zalitá podzimním sluncem. Nejprve procházíme údolím Tří mušketýrů, dále jdeme přes Kraví horu  / 744 m/ až k vyhlídkové skále Lokomotiva. Odtud je výhled do údolí na vstup do Teplických skal, na nádraží a železniční trať do Adršpachu, která se zajímavě klikatí údolím.

Cap-14Cap-10

Cap-23Cap-16

Jdeme dále a když přecházíme sjezdovku nad městem Teplice n.Met., rozdělujeme se. Část účastníků jde pro auta do osady Skály a druhá část do Teplic n.Met. Zde při prohlídce města navštěvují mimo jiné  nově otevřenou poustevnu – nachází se za kostelem a připomíná dobu, kdy v ní žili poustevníci. Scházíme se na náměstí, nasedáme do aut a odjíždíme na Pavlišov  - končíme výlet v nám již známé hospůdce. Většina si dává místní specialitu – řízek, knedlík, zelí, pivko a likér „krvesaj“ – za nízké ceny.  Spokojeni s občerstvením a v dobré náladě se vracíme domů.

Cap-17Cap-18

Výlet byl poměrně náročný, ale vše vyvážilo pěkné počasí, krásné výhledy a dobrá atmosféra. Těšíme se na další.

Poděkování vedoucímu za dobře vybranou trasu.

Cap-06

Plánovaná odstávka

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.