Menu
Město Solnice
městoSolnice

Výlet Kčt Solnice do Kutné Hory

Výlet Kčt Solnice do Kutné Hory.
23.6.2018

Výlet Kčt Solnice do Kutné Hory

Kutná hora

Vedoucí Josef Holec

Vyjíždíme ze Solnice pouze jedním autem. Prudké ochlazení, je velmi chladno, ale neprší. Na turistiku ideální počasí. Cesta není jednoduchá, časté objížďky a semafory nám komplikují cestu.

Kutná Hora nádražíKutná Hora

Parkujeme u nádraží a hned na náměstí zjišťujeme, že v Kutné Hoře je „Stříbrobraní“ s průvodem. Fotíme průvod, jezdce na koních ve středověkých oděvech, havíře v oděvech 14.století, dívky s čepci, další na chůdách. Připojujeme se k průvodu.

Kutná HoraKutná Hora

Kutná Horaherci

U Barbory je množství stánků s masem, koblihami, bramboráky, uzenými koleny, cukrovím, různými tretkami, lákadla na účastníky. Obcházíme kostel, nakukujeme dovnitř a vracíme se na náměstí, abychom konečně klesli do údolí Vrchlice.

Kutná Hora BarboraKutná hora Barbora

Kutná Hora před Barborou

Krásné zahrady, výhledy na Barboru, jezuitskou kolej. Obdivujeme stavitele teras. První část trasy jde lesem pod tratí, obdivujeme stromy ovinuté břečťanem. Relief Vrchlického nám objasňuje, proč se jmenoval Vrchlický. I Tyl zde snad psal text hymny. Přecházíme silnici, jdeme nad Vrchlicí.

Kutná HoraKutná Hora

Konečně se stezka mění v pěšinu kolem Vrchlice. Cestou mlýny, některé jako zříceniny, jiné přeměněné v luxusní penziony. Občas i tábořiště se stany, skákadly a bazény pro děti. Nad posledním mlýnem začíná ta nejkrásnější část, skály, strmé stěny, bíle svítící, náhon na mlýny, je dokonce teplo, svítí slunce.

Reliéf Jaroslava VrchlickéhoÚdolí Vrchlice

Údolí VrchliceÚdolí Vrchlice

Údolí VrchliceVelký rybník

Stoupáme k Velkému rybníku. To je vlastně nyní přehrada ve výstavbě. Fotíme dva vodopády, na hrázi svačíme. Jezero obcházíme, poté odbočujeme po červené směr Malešov. Louky, lesy a konečně jsme v Malešově. Plánovaná návštěva pivovaru se nekoná, musíme na vlak.

Na rozhledněRozhlednaNa rozhledně

Na nádraží v Kutné Hoře odjíždíme do Sedlece na Havířskou rozhlednu. Je to první rozhledna kde se do kruhové rozhledny s kávou a dorty dostáváme výtahem. Obhlížíme Sedlec, Kutnou Horu, Čáslav, Železné hory z výšky, pěkné. Přilehlá přepychová chata nás odradila cenami poskytovaných jídel, tak odjíždíme do Přelouče, kde na náměstí nacházíme restauraci s přijatelnými cenami a dokonce i dobrým jídlem.

Kutná Hora pohled z rozhlednyPřelouč náměstí

Po obědě domů a začíná opět anabáze objížděk. V Sezemicích na Holice to nejde, tak na Třebechovice, ale i tam to nejde, tak zpět do Hradce. Poslední zádrhel Častolovice. Vracíme se do Čestic a jedeme na Hřibiny a domů.

Výlet nádherný, poznali jsme krásné údolí, počasí vyšlo. Stříbrobraní jen umocnilo turistické zážitky.

Dík všem účastníkům, které neodradila předpověď počasí a byli obohaceni krásnou trasou.

Zapsal: Josef Holec

Plánovaná odstávka

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.