Menu

Vedoucí: Josef Holec, Josef Jirsa

52 turistů

22. – 25.5.2015

Vyjíždíme v 5 hodin z Rychnova, Dobruška, Náchod, Praha a jsme všichni, Jedeme do Karlových Var Doubí, odkud jdeme podle Ohře do Lokte.

Pátek 22.5 Karlovy Vary – Loket

Svatošské skály

Podle řeky v příjemném polostínu podle Ohře. První zastávka  Svatošské skály. Je slunečno, modrá obloha, fotíme skály nad řekou, řeku i krásnou restauraci s kytkami  a bazénem  plným pstruhů, ale i obrovských jeseterů (1,58 m). Polévky, pivo, … Přes lávku na lanech pokračujeme dále podle řeky k vodáckému tábořišti, zde zmrzliny, pivo, pohodová cesta.

Pochodující skupinaŘeka Ohře

Doubí                                                       Ohře

ObčerstveníObčerstvení

Ryby - pstruziRyby - nádržRyby - jeseter

OdpočinekOdpočinek

Stoupáme od řeky do Lokte, náměstí, Goethova vyhlídka, tam prý Goetha požádal Ulriku o ruku, hrad, vyhlídkový most přes Ohři a závěr soukromý přepychový pivovar.

V pivovaruV pivovaru

Loket

Jedeme  se ubytovat Na Mariánskou, penzion Dukla.  Ubytování turistické, vaří výborně, nezhubneme. Večer zábava v „Krmelci“, rázovité hospůdce, s  ještě svéraznějším hospodským.

MarianskáMarianská

Mariánská

Sobota  23.5. Fichtelberg

Odjíždíme na Boží dar 1077 m. Z parkoviště stoupáme příkře na Fichtelberg  1215 m. Horská chata, meteorologická stanice, lanovka do Oberwiesentalu , zvon míru. Výhledy na  Klínovec,  Měděnec, Nechranickou přehradu a Sasko pod námi. Skupinové foto a klesáme do Oberwiesentalu.

FichtenbekFichtenbek

nahoru                                                    Fichtelberg                                               dolů

meteorologická stanice                           Fichtelberg                                   hotel

Sestup je lahůdkou pro kolenáře. Cestou jedna účastnice upadla, tak voláme autobus do Loučné na hranicích.

OberwiesentalOberwiesental

Oberwiesental

Družstvo A odchází na Klínovec, družstvo B volí Klínovec s menším stoupáním ze sedla.  Klínovec   1244 m je v hrůzném stavu, chata se rozpadá, rozhledna funguje.

Klínovec

Vracíme se po červené na Boží Dar, krásná vrstevnicová trasa s výhledy, nad námi vrtule. Boží Dar hospoda Zelený dům je zklamáním, jen pivo za 35,- je dobré. Návrat na Mariánskou a výlety kolem. Zpěv se příliš nezdařil, jdeme spát.

Boží Dar Boží DarBží Dar

Boží Dar

Neděle  24.5.  Blatenský kanál

Opět na Boží Dar, jdeme pod deštníky mrakem. Po silnici kolem Božidarského rašeliniště, odbočujeme do lesa a stále podle nádherného  kanálu  s výhledy na rašelinné louky a jezírka, docházíme   na Rýžovnu. Hospoda pěkná s rychlou obsluhou a ukecaným vedoucím. Polévka, pivo, někdo  i  oběd.

Blatenský kanálKytkaBlatenský kanál

Blatenský kanál

Přivoláváme autobus, mrholí a jedeme do Blatné. Cestou opět nádherný,  slunečný den, tak vystupujeme v sedle a jdeme k rozhledně na Blatenském vrchu 1043 m. Rozhledna s výhledy na Blatnou, Klínovec, Johann Georgenstadt  a   rozhlednu  Auersberg,,

Rozhledna na Blatenském vrchuRozhledna na Blatenském vrchu

rozhledna na Blatenském vrchu 1043 m

Potůčky. Klesáme do Blatné podle Vlčích děr, propadlého cínového dolu. Na dně led.

Vlčí díryVlčí díryVlčí díry

Blatná, upravené náměstí s kostelem,  města zde  se hodně odlišují.   Následující   Abertamy jsou hodně vybydlené. Počasí  hrozí  deštěm, družstvo  A  přesto a odvážně odchází na Plešivec  1028 m a jde na Mariánskou, B jede na Mariánskou autobusem. Procházky kolem, po večeři rozlučovací večírek v hospodě Na Sluníčku. Ten se velmi vydařil, Zpěváci zářili.

Horní BlatnáHorní Blatná

Horní Blatná

SkupinkaSkupinka

Pondělí  25.5. Jáchymov a Kadaň

Po snídani nakládáme, ale do Jáchymova jdeme po silnici pěšky ,  zkratkou kolem strážních  věží,  dolů. U kostela křížová cesta na paměť vězňů, pěkná radnice a muzeum. Ale jinak je to hrůza, domy vybydlené, padající.

JáchymovJáchymov

Jáchymov

Přecházíme do areálu lázní, tam je to jiné, lázeňské domy svítí čistotou, parky jsou upravené.

Jáchymov - lázněJáchymov - lázněJáchymov - lázně

Jáchymov - lázně

Odjíždíme do Kadaně. Kadań  je pěkná, náměstí s  kostelem,  radnicí,  kašnou  a pěkným sloupem. Procházíme velmi úzkou katovskou uličkou a jsme na hradbách. Výhled na  protější  klášter, hradby, řeku Ohři i hrad,. Po prohlídce káva, zákusky, obědy,  vínko,  pivo. Pěkný závěr.

KadaňKadaňKadaň

Kadaň

Výlet vyšel, počasí nám přálo, parta výborná. Těšíme se na Javorníky a setkání  11.9.

Skupina

Plánovaná odstávka

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.